Hittantábor Kisokos – 2. rész

Hid-tan_Kisokos2015

Kicsit lepunnyadtam ebben a hőségben, és a laptopom se bírja nagyon, mert hamar átforrósodik, szóval csomó kifogásom van arra, miért csak most jelentkezem a 2. résszel.

Ez alkalommal még egy évet visszamegyünk az időben, itt 2010-ben táboroztunk. Ez a tábor kimondottan extrém volt sok minden miatt, ezt most nem részletezem, mert alapvetően nem tartozik a Kisokoshoz. De, és ami a lényeg, amilyen pánikban voltam előtte, olyan jól sikerült végül 🙂 Szerintem amúgy, a hittantáboroknak külön őrangyala van 🙂

A helyszín ezúttal:

SZILVÁSVÁRAD

IMGP7184

Előtörténet: Szilvásvárad közel áll a szívemhez, hiszen gyerekkoromban sokszor jártunk itt a családdal kirándulni. A táborhelyet nem én választottam, de úgy alakult, hogy ez lett az első “atya nélküli” táborunk (a második ugyebár a legutóbb bemutatott Dunaszentmiklós volt). Friss “BA” diplomás katekétaként tulajdonképpen rögtön mély vízbe kerültem, de nem mentőcsónak nélkül 🙂 Összesen (felnőttekkel együtt) 22-en voltunk, tehát nagyon kis családias volt (jobban belegondolok, a csapat egyharmada a családom volt, úgyhogy … 🙂 ).

Az itt bemutatott összes fotó saját, kérlek, ne másold vagy használd a forrás megjelölése nélkül!

A település: Szilvásvárad a Bükkben található, Egertől nem messze, az Egri Egyházmegye területén, a Szalajka-völgy “bejáratánál”. Tehát túrázós kedvű csapatoknak kimondottan ideális hely. A település nem forgalmas, ahhoz képest, hogy kedvelt turistaközpont, magában a faluban nincs nagy nyüzsgés. Saját plébánosa nincs, Bélapátfalva látja el. Kicsi, kápolnaszerű, Fatornyos katolikus temploma Borromeo Szent Károly tiszteletére lett felszentelve. Viszont itt található a híres, református Kerektemplom, mely a nyári időszakban látogatható.

A helyszín: a táborhely maga tulajdonképpen a régi, immár használaton kívüli plébániaépület. Ha nem csal az emlékezetem, a bélapátfalvi plébános atyánál kellett a szállást lefoglalni, Szilvásváradon pedig egy gondnok tartja rendben a helyet, mi is vele tartottuk a kapcsolatot (ismét elnézést, ha nem vagyok túl konkrét, de 5 év az 5 év, és nincs meg minden adat).

IMGP7203

IMGP7179

A táborhely két épületből áll. Mindkét épületben 2-2 hálószoba, összesen kb. 20 fő befogadására alkalmas. Akkoriban (majdnem) minden szobában volt 1-1 emeletes ágy, és 3-4 sima ágy.

IMGP7191 IMGP7194

(Erről a nagy zöld izéről a kép bal oldalán meg nem mondom, hogy micsoda, talán egy ping-pong asztal maradványai, minden esetre mi nem ping-pongoztunk a táborban, tehát nem valószínű, hogy használható állapotban volt)

IMGP7199

Mindkét épületben volt WC és zuhanyzó.

IMGP7192 IMGP7198

A nagyobb épületrészben volt egy ebédlő, asztalokkal, műanyag székekkel és padokkal.

IMGP7195

Ehhez az épülethez tartozott a konyha is, ami elég tágas volt. Gáztűzhely, mosogató és hűtő volt, és egy kis kamra is tartozott hozzá. Bár voltak ott edények, amelyeket a főzéshez tudtunk használni (nagy fazekak, fakanalak, merőkanál, látjátok még szűrő is volt), de étkészletet, poharakat és műanyag tányérokat magunknak vittünk.

IMGP7200

(ez a fotó az “előfelderítésen” készült, az üvegek nem a mi hittantáborunkból származnak 😀 )

IMGP7201 IMGP7202

Az udvar a két épület között is elég nagy, több kocsival (akár 3-4-gyel is) be lehet parkolni, és van egy kiépített tűzrakóhely is, ahol lehet bográcsozni, szalonnát sütni. A kisebb épület mögött pedig egy elég nagy, fákkal körülvett, bekerített udvar van. Ott lehet akár sátorozni is, de remek hely a játékokhoz, focihoz (métához azért nem).

IMGP7186

Bár a plébánia a település közepén áll, nincsenek nagyon szomszédok. Az udvar kerítéssel és bokrokkal körülvett, nem nagyon lehet belátni az utcáról.

Étkezés: ez itt a nehezebb kérdés. Ugyanis, mivel turisztikai szempontból a Szalajka-völgy igencsak előkelő helynek számít, az árak is ilyenek. A Völgyben mi a plébániától pár perc sétára lévő FENYŐ VENDÉGLŐBEN étkeztünk, ahol csoportokat is fogadnak, van menüs étkezésre lehetőség. De bevallom, sok pénzt megspóroltunk azzal, hogy néha magunkra főztünk bográcsban pl. paprikás krumplit. Meg egyébként a Szalajka-völgyön kívül is vannak lehetőségek, ahol nem kell a táj szépségét is megfizetni 😛 A plébánia közvetlen közelében van/volt egy pékség, ahol minden napra előre meg tudtuk rendelni a megfelelő mennyiségű kenyeret.

A Fenyő Vendéglő jóképű szakácsa :-D
A Fenyő Vendéglő jóképű szakácsa 😀

Programlehetőségek: maga a környék alapból adja a programlehetőségeket. Ott a csodás Bükk, tele kirándulási lehetőségekkel. A Szalajka-völgy a fátyolvízeséssel és ősember-barlanggal, kisvasúttal már egy fél napos (de lehet akár egy egész napos) program.

Szilvásvárad környéke a lipicai ménes otthona, van is istálló lovakkal, és lovaskocsi kiállítás is a faluban.

A katolikus kápolna és a Kerektemplom szintén szép, és nem mellesleg hittanos program 🙂

Túraútvonalon át lehet gyalogolni Bélapátfalvára, a Ciszterci Apátság kötelezően megtekintendő 🙂 Csodaszép környezetben, egy kis középkori gyöngyszem. Belépőjegy van, de hát na. Meg kell nézni és kész 🙂

Ezeket a képződményeket nevezik orgonasípoknak.

A Szalajka-völgyben található egy Bob-pálya és egy Kalandpark is. Egyik sem olcsó mulatság, de mulatság, bár ma már talán egyik sem igazi “nagy szám”, hiszen országszerte vannak hasonló parkok. Többi programokért katt IDE.

Vonattal be lehet menni Egerbe. A hegyek között nincs igazán strand, de Egerben erre van lehetőség, mi is oda mentünk. És hát Egerben is millió látnivaló van, ebbe bele sem kezdek. Egyet emelnék ki: van itt egy ún. láthatatlan kiállítás, a SZEMFÉNYVESZTÉS. Ez a budapesti kiállítás testvére, és a lényeg ugyan az: totális vaksötétben kell végigjárni, így megtapasztalhatjuk a látássérültek, vakok világát. Nagyon izgalmas és tanulságos program.

ÖSSZEGZÉS

Kiknek ajánlom? – Kisebb csoportoknak (20-25 fő). Sátorozásra van lehetőség a nagy udvaron, és az udvaron belül van lehetőség parkolni is. Közel a buszmegálló, és a vasútállomás sincs messze, így könnyen elérhetők a környező települések, ill. Eger.

Milyen árban? – Kb. 400-500 Ft/éj/fő, ha emlékezetem nem csal, de ez amúgy is már több éves adat, érdemes utánaérdeklődni. Minden esetre életünk talán legolcsóbb szállása volt.

A szállásért érdeklődni:  3346 Bélapátfalva, IV. Béla király u. 76. Heves megye
Tel: 36/554-078 (Bélapátfalva Római Katolikus Plébánia)

A szállás címe: Szilvásvárad, Miskolci út 4.

Mire kell figyelni? – Étkészletet mi vittünk.

Utazás – (Budapestről) Vonattal Egerig, onnan átszállással szintén vonattal a Szalajkavölgy megállóig.

Tűzhely – van (1 db gáztűzhely)

Tűzrakóhely a szabadban – van, 1 db.

Zuhanyzó – van, mindkét épületben.

WC – van, mindkét épületben.

Ágyak – vannak, illetve néhány emeletes ágy.

Ágynemű – nincs, lepedőt, hálózsákot vinni kell.

Étkészlet, tányérok – nincs (annak idején nem volt)

Étterem a közelben – van, Fenyő Vendéglő. Menüs étkezésre van lehetőség. Érdemes a Völgyön kívül is utánanézni a vendéglőknek.

Strand – Egri strand.

Más táborhely a közelben – A Bükk tele van táborozási lehetőségekkel, mi egyelőre még csak ezt az egyet próbáltuk ki 🙂

Amiért nekem tetszett a hely: Nincsenek közvetlen szomszédok, a település csendes, mégsem kell sokat utazni ahhoz, hogy remek programokat találjunk, hiszen maga a Szalajka-völgy is egy egész hétre való programot kínál. Nagyobb túrát (pl. Bélapátfalvára) csak előzetes lejárással tervezzünk, mérjük fel, hogy a fiatalok/gyerekek, akikkel a kirándulást tervezzük, mennyit bírnak, mert gyalogolni aztán töménytelenül lehet errefelé 🙂 Mivel a plébánia nem ötcsillagos szálloda, nem kell úgymond annyira vigyázni rá (Értsd jól! Voltam én már táborozni a Velencei tó partján panzióban, az annyira nem izgi, mint amikor magunknak szereljük fel a szúnyoghálót 🙂 ). Szuper jó az udvar is, sok játékra ad lehetőséget.