Függődísz Nagyhétre

Egy nagyon egyszerű kézművest hoztam, így a Nagyhéthez közeledve. Én ezt most 1-3. osztályosaimnak küldtem el feladatnak, remélhetőleg nem fog ki rajtuk. Igazából csak színezni és vágni kell, meg némi ügyeskedés kell a madzaggal.

A korongok hátuljára felírtam az adott nap nevét is.

Nagyhét függődísz PDF

 

A vakon született ifjú

A most következő vasárnap lesz talán az egyik legfurcsább, amit valaha átéltem. Online szentmise! Ráadásul paradox módon ez Nagyböjt 4. vasárnapja, a Laetare, azaz Örvendetes vasárnap. Hogy így, egymástól távol hogy megy majd az örvendezés, meglátjuk. 😀 De addig is az evangéliumhoz készült egy kis feladatlap alsósoknak.

Vakon született ifjú PDF

 

Erények – REMÉNY

“Töltsön el benneteket a reménység Istene teljes örömmel és békével a hitben, hogy a Szentlélek erejével bővelkedjetek a reményben.” Róm 15,13

Beszélgessetek:

Mi a remény? Nem más, mint BIZALOMMAL VÁRNI Isten segítségét. Várni: hogy amikor már mindent megtettünk, ami saját erőnkből telik, Isten segít ezt a várakozást beteljesíteni.

Egy sima hétköznapon miben szoktunk reménykedni? Hogy jó idő lesz… Hogy elmarad a dolgozat… Hogy jó munkát kapunk…

Ha hiszünk Istenben, bátran remélhetünk jó dolgokat.

Kézműves:

Fehér lapra fehér zsírkrétával vagy gyertyával rajzolj valamit. Látod? Nem? Olyan, mintha semmi nem lenne rajta! Most fesd át színes vízfestékkel! Előtűnik a rajzod! Bár Isten terve nem látszik mindig elsőre, ha remélünk Benne és az Ő terveiben, hamar látható lesz a kép!

Híd-tan feladatlap kisebbeknek:

Isteni erények – REMÉNY

Drága Istenem! Köszönjük, hogy bízhatunk Benned! Tudjuk, hogy Te mindent jóra tudsz fordítani! Segíts, hogy ezt soha ne feledjük el! Amen.

 

.

.

.

.

Felhasznált irodalom: Nyisd ki a szíved! Harmat Kiadó, 2016

 

Erények – HIT

Ezt a feladatlapot kb 2 éve készítettem, de valamiért nem is került éles bevetésre, legalábbis nem emlékszem. Most viszont megosztom veletek. Az erények felismerése és gyakorlása talán a legfontosabb jelen helyzetben. Nagyobbakkal is lehet ezekről beszélgetni. Ha van kisebb testvér, együtt játszani.

Mit tegyünk?

Beszélgessünk a gyerekekkel:

  • Szerinted mi a hit? Mit jelent hinni?
  • Mi a különbség a hit és a hiszékenység között?
  • Tudtok-e olyat mondani, amit nem láthatunk, mégis hisszük, hogy van? (pl. rádióhullámok, wifi, baktériumok (jajj), érzelmek stb.)
  • Istent hogyan fedezhetjük fel? Láthatjuk-e Istent? — Jézust láthatták, hallhatták, tapinthatták a kortársai. Nekünk az evangéliumok tanúságtétele maradt. DE! Jézus közöttünk maradt az Oltáriszentségben! Amíg mehetünk templomba, és áldozhatunk, gondoljunk erre: most megtapinthatom Őt, hiszen csak kézbe áldozhatok! Érezzük át ennek a jelentőségét: én, mint teremtmény a Teremtőt, az Istent tartom a tenyeremen!

Játszunk:

  • Bekötött szemmel tapogassunk meg különböző tárgyakat, és próbáljuk felismerni, mi lehet az?
  • Üljetek egymásnak háttal! Egyikőtök vegye kezébe a szörnyecske-rajzot, a többiek üres papírt és ceruzát, de ők ne láthassák a rajzot! Akinél a rajz van, kezdje el elmondani, mit lát. A rajzolók az ő elmondása alapján igyekezzenek minél pontosabb rajzot készíteni. Ha kész, hasonlítsák össze az eredetivel! Kép letöltése: Szörnyecske rajzok PDF

 

Feladatlap kisebbeknek: 

Isteni erények – HIT

Mennyei Atyánk! Köszönjük neked a hitünket! Köszönjük azokat az embereket, akik eddig a hit útján vezettek minket: nagyszüleinket, szüleinket, papjainkat, hitoktatóinkat, barátainkat! Add, hogy ezekben a nehéz időkben hitünk ne apadjon el, hanem még erősebb legyen! Amen.

Lourdes-i barlang

1858. február 11-én a Lourdes melletti Massabielle-barlangban a szegény, tanulatlan, tizennégy éves Bernadette Soubirous-nak megjelent a Szűzanya. A jelenés helyén a sok csodálatos gyógyulás igazolta Mária Istentől kapott hatalmát. Lourdes világhírű zarándokhely lett, ahova milliók zarándokolnak el engesztelni és gyógyulásért vagy megnyugvásért imádkozni. A megmagyarázhatatlan gyógyulások száma sok ezer, ebből hetvenet ismer el az Egyház csodás gyógyulásnak. A lelki gyógyulások száma felmérhetetlen.

Lourdes-i jelenés PDF

Ezt a kis kézművest még februárban készítettem a lourdes-i jelenések és a betegek világnapja kapcsán. Most, hogy a betegség mindennapos téma lett, újból aktuális.

Szűz Mária, Égi Édesanyánk! Te tudod, milyen aggódni szeretteinkért, családunkért. De azt is tudod, hogy milyen Isten kezébe helyezni az egész életet! Add, hogy veled együtt mi is ki tudjuk mondani: “Történjék minden szavaid szerint!” Járj közben Szent Fiadnál a betegekért, és azokért, akik értük küzdenek, az orvosokért, ápolókért! Könyörögj érettünk, akik még egészségesek vagyunk, hogy türelemmel, megértéssel, higgadtsággal viseljük el a ránk váró nehézségeket! Amen.

 

Szent Sebestyén – avagy hitoktatás járvány idején

Nehéz időszak ez. Nem is tudom igazán, mit írjak, de talán nem is kell írnom semmit. Mindenki érzi ezeknek a napoknak a súlyát.

Igyekszem a Híd-tan oldallal könnyebbé tenni most az otthonról végzett oktatást, természetesen elsősorban katolikus hittan segédanyagokkal. Még én sem tudom pontosan, miket fogok feltölteni, de igyekszem minél hamarabb megtervezni.

Továbbra is arra kérlek titeket, hogy ha használjátok a Híd-tanról letöltött anyagokat, ne szedjétek le a logót, ne módosítsátok, ne vágjatok ki belőle részleteket, és mindig a forrás megjelölésével együtt adjátok tovább! Szívesen osztom meg veletek, amit csak tudok, segítve ezzel a munkátokat, de éppen ezért szeretném, ha ti is megbecsülnétek az enyémet. Hálásan köszönöm!

Mostantól ezzel a logóval találkozhattok majd a feladatlapjaimon. Köszönöm Öcsém (FS design) munkáját a logó megtervezésében!

Szent Sebestyén imakártya PDF

Alvó Szent József

Belegondoltatok már abba, hogy Szent Józsefnek egyetlen mondata sincs a Szentírásban? Nem sok, amit az evangéliumok közölnek róla, és egyszer sem szólal meg. Ezért is szívbemarkoló számomra Reményik Sándor: József, az ács, Istennel beszél c. verse, annak is az utolsó három sora:

“Te vagy az atyja —   én senki vagyok,
Az Evangéliumban hallgatok,
S hallgat rólam az Evangélium.”

A másik érdekesség, hogy őt mindig álmában szólítja meg az Úr angyala. Ezért is szerettem bele az alvó Szent József szoborba, amit Fatimában vettem. Ennek mintájára készült el az alábbi egyszerű kis kézműves:

A nyomtatható sablon letölthető innen: Alvó Szent József PDF

Szent Erzsébet – forgatható köténnyel

Ezt a Szent Erzsébetet a hétvégi templombúcsúra készítettem, a kézműves foglalkozásra. Ezt készíthetik majd el a gyerekek az ünnepi szentmise után. Nagyon egyszerű, bár némi ügyességet igényel a pontos vágáshoz. A tárcsa forgatásával Szent Erzsébet kötényében a kenyerekből rózsa lesz!

Rózsacsoda PDF

 Kérlek, a logót és a Híd-tan Blog címét a nyomtatás után se távolítsd el a sablonról! Köszönöm, hogy megbecsülöd a munkámat! 🙂

Szent Erzsébet – ovis feladatlap

Szent Erzsébet nálunk nagy sztár, mivel Ő a templomunk védőszentje, ezért így november közepe táján kiemelten is foglalkozunk az életével, példájával. Mivel a régebbi ötleteim lassan már tényleg szembejönnek velem az utcán (nagy teher ám a népszerűség, hahahaha 😀 ) ezért hoztam most egy új, ovisoknak való feladatot. Nagyon egyszerű, és picit kell csak előre dolgozni, ha kisebbek is vannak a csoportban, és nem akarunk ollót adni a kezükbe.

 

Letölthető sablont itt találtok hozzá: Szent Erzsébet OVIS feladatlap PDF

Nagyon örülök, ha megosztod! De kérlek, mindig jelöld meg a forrást, és ne távolítsd el a feliratot a feladatlapról sem! Köszönöm, ha becsben tartod a munkámat! 🙂

Rózsafüzér gyerekekkel

A rózsafüzér számomra egy ingoványos talaj, mert (szerintem) nagyon egyéni, ki mennyire érez rá erre az imaformára. De azért próbálkozom 🙂

IKEA-ban lehet venni rajzlap-tekercset, már tavaly is vettem egyet, de az a felújítás alatt szőrén-szálán eltűnt…szóval most beszereztem egy újabbat, és nagyon szeretem, sok lehetőség van benne.

A plébániai 2-3. osztályos csoportomnak készítettem egy ilyen…padló rózsafüzért ennek a tekercsnek a segítségével:

Egy kistányért rajzoltam körbe, amin a hittantermi gyertyát tartjuk. Az óra elején megmutattam a gyerekeknek egy teljes rózsafüzért, elmagyaráztam nekik, melyik szemre mit imádkozunk, majd ennek a padlórajznak a segítségével egy tizedet elmondtunk közösen. A gyertyát mindig eggyel arrébb tették a gyerekek, ahogy új imádság kezdődött, így számoltuk a szemeket.